Kaksi naista katsoo eteen ylös samaan suuntaan

Sininauhaliiton jäsenyhteisöt vilkkaasti mukana Asunnottomien yössä

YK:n kansainvälistä päivää köyhyyden poistamiseksi vietetään vuosittain 17. lokakuuta. Suomessa päivää on vietetty vuodesta 2002 lähtien Asunnottomien yön merkeissä.

Asunnottomien yö -kansalaisliike tukee jokaisen perusoikeutta vakinaiseen asuntoon, omaan kotiin.

Asunnottomien yön kansalaisliikkeen järjestämiä tapahtumia on järjestetty vuosittain vähintään 20 paikkakunnalla, mikä tekee siitä yhden suurimmista sosiaali- ja terveysalan vuosittaisista mielenilmauksista.

Myös Sininauhaliiton jäsenyhteisöistä moni tekee työtä asunnottomuuden ehkäisemiseksi ja sen seurausten korjaamiseksi.

Tässä listattuna jäsenyhteisöjemme tapahtumat.

Helsinki

Helsingin Diakonissalaitos, Vihreä Keidas, Sininauhasäätiö ja Sininauha Oy ovat kaikki mukana Asunnottomien yön päätapahtumassa Dallapénpuistossa. Lisäksi päivällä vietetään Asunnottomuuspäivän tapahtumaa Gloriassa. Lisää runsaasta ohjelmasta ja esiintyjistä täällä. Samalta sivulta löydät tietoa myös muiden paikkakuntien tapahtumista.

Tuusula

Asunnottomien yön tapahtuma Aunelassa, mukana mm. Antti Kaikkonen (kesk.), Mika Niikko (ps.) ja Pia Lohikoski (vas.), Pepe Ahlqvist, tarjolla ruokaa ja vaatteita. Mukana Sininauha Oy ja Sininauhasäätiö.

Hyvinkää

Asunnottomien yön tapahtuma kirkonmäellä ja kirkossa. Mukana Hyvinkään Toimari.

Hämeenlinna

Asunnottomien yön tapahtuma A-klinikkasäätiön Living Roomissa. Mukana Hämeenlinnan Samaria.

Lahti

Asunnottomien yön tapahtuma Kasisalilla. Mukana Lahden Sininauha.

Jyväskylä

Asunnottomien yön tapahtuma Aren aukiolla. Mukana Jyväskylän Katulähetys.

Espoo

Asunnottomien yön tapahtumia Espoon keskuksessa, Espoonlahdessa, Leppävaarassa ja Matinkylässä. Esiintymässä mm. Juju, Mira Luoti ja Tommi Läntinen. Mukana ViaDia, Espoon Diakoniasäätiö ja Samarian Espoon Ankkuri.

Kotka

Asunnottomien yön tapahtuma torilla. Mukana Haminan Sininauha.

Keuruu

Keuruun Ystäväntupa osallistuu tapahtumaan pitämällä Ystäväntupaa avoimena myöhempään niin kauan kuin kävijöitä riittää.

Pori

Porin Sininauha järjestää tapahtuman Käviksellä. Tarjolla ilmaista grillimakkaraa, poliittista keskustelua ja livemusaa.

Rauma

Asunnottomien yön tapahtuma Toivontalolla. Rauman Seudun Katulähetys järjestää.