Kristillinen vertaistoiminta

Vertaistoiminta tukee toipumista. Se on samankaltaisessa elämäntilanteessa olevien ihmisten keskinäistä tukea ja kokemusten jakamista esim. ryhmissä tai tukihenkilösuhteissa.

Naisten toipumisessa on omat erityiskysymyksensä. Naiserityisessä päihdetyössä otetaan huomioon sukupuolen vaikutus päihteiden käyttöön ja siitä kuntoutumiseen.

Kristillisessä vertaistoiminnassa

- kehitetään ja tuetaan kristilliseen arvopohjaan perustuvaa vertaistoimintaa osana järjestöjen ja seurakuntien perustyötä.

- koulutetaan vertaistoimijoita, vapaaehtoisia ja työntekijöitä toimimaan.

- vahvistetaan naiserityisen päihdetyön asiantuntijuutta ja kehitetään naisten ryhmätoimintaa.

Jenni Tuulensuu
kehittäjä, pastori
Puh. 050 314 1880
jenni.tuulensuu@sininauha.fi