Teetkö asiakastyötä? Kaipaatko ideoita ryhmätyöskentelyihin? Tule perehtymään ja tutustumaan toipumista tukeviin toiminnallisiin ja luoviin menetelmiin verkkotyöpajoissamme!

Aika: torstai 14.11 2024 klo 14-16
Paikka: Teams
Kenelle: Sininauhaliiton jäsenjärjestöt, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät, vapaaehtoiset sekä kaikki luovuudesta ja toiminnallisista menetelmistä kiinnostuneet
Ilmoittautuminen: Ilmoittaudu mukaan 12.11. mennessä tästä linkistä

• Ihmiset ovat merkityksellisyysolentoja ja elämän merkityksellisyyden vahvistaminen onkin sekä hyvinvoinnin että riippuvuudesta toipumisen keskeinen tekijä.
  • Silti aiheesta voi olla vaikea puhua ja löytää konkreettisia tapoja vahvistaa merkityksellisyyttä.
  • Tutustumme erilaisiin merkityksellisyyden lähteisiin mahdollisuuksiin vahvistaa niitä kullekin sopivalla tavalla.
  • Kokeilemme luovia menetelmiä, jotka voivat auttaa löytämään elämään merkityksellisyyttä vahvistavia asioita.

Sininauhaliitto järjestää syksyllä 2024 kolmen verkkotyöpajan sarjan:

• Kussakin verkkotyöpajassa perehdytään yhteen toipumiseen liittyvään teemaan ja esitellään vähintään yksi luova tai toiminnallinen menetelmä.
  • Tavoitteena on jakaa hyviä ideoita ja käytäntöjä luovuuteen ja toipumista tukeviin toiminnallisiin menetelmiin liittyen.
  • Mietimme myös miten voisimme yhdessä enemmän hyödyntää luovan toiminnan voimaa työssämme ja miten se voi liittyä toipumiseen.

Voit osallistua kaikkiin tai valita itsellesi sopivat ajankohdat. Seuraa tapahtumakalenteriamme, tarkemmat tiedot työpajoista julkaistaan syksyn aikana.

Luovien menetelmien verkkotyöpajat pidetään joka kuun toisena torstaina vaihtelevin teemoin. Tarkoituksena on vaihtaa ideoita ja verkostoitua muiden toiminnallisista menetelmistä kiinnostuneiden kanssa.

Verkkotyöpajat pidetään joka kuun toisena torstaina kello 14-16

12.9.24 Turvallisuuden tuntee lisääminen luovien ja toiminnallisten menetelmien avulla
10.10.24 Toivon lisääminen luovien ja toiminnallisten menetelmien avulla
14.11.24 Elämän merkityksellisyyden vahvistaminen luovien ja toiminnallisten menetelmien avulla